Mindre fart og mere natursti

Bestyrelsen for Landsbyforeningen ved generalforsamlingen.

Oksenvad 28. februar 2008
Der var i alt mødt 24 personer op til generalforsamlingen i Oksenvad Sogns Aktivitetscenter og Landsbyforeningen for Oksenvad og Omegn.

OSA

Formanden fra OSA, Kjeld Holm, kunne berette at det endelig er lykkedes at få alle formaliteter på plads via fritid og kultur i Haderslev Kommune, så OSA nu er et udvalg under LBF. Udvalget skal bestå af 3 medlemmer: Kjeld Holm (formand), der indgår i bestyrelsen af af LBF, Karl Hansen og Niels Hilker. Udvalget varetager driftsaftalen med kommunen.
Oksenvad har fået en flagstang foræret, som dog mangler at blive sat op.
Ved udlejning opfordres folk til at holde god orden. Udlejningen står Niels Hilker stadig for.
Fremover vil omdeling af aktivitetskalender blive meget dyr. Da en del borgere endnu ikke har adgang til internettet, så bibeholdes papirudgaven, men der skal findes en alternativ og billigere omdelingsmåde.

Landsbyforeningen
Formanden for LBF, Lars Stokholm fortalte om succes ved Sankt Hans, hvor 145 børn og voksne deltog. Fire fede feriedage gruppen havde også fulde huse i 2007. Aftenskolen havde god gang i madlavning for mænd, Callanetic og daghold i maleri. Juletræsfesten kunne samle 44 børn og 40 voksne.
LBF takkede Peter Timmerman for det 6-årige samarbejde, da han ønskede ikke genvalg til bestyrelsen. Nyvalgt blev Peter Horsbøll Møller, Mølby. Her udover sidder Lars Stokholm, Anders Gram, Kjeld Holm og Jørgen Bertelsen i bestyrelsen.

Mølledam gruppen
Mølledam gruppen oplyste, at der skal holdes grøn lørdag i foråret, hvor der skal ryddes lidt op omkring mølledammen igen. LBF vil gerne sponsere en øl/vand til alle frivillige. Der er stadig problemer med at holde på vandet i dammen. Når pumpen slukkes falder vandstanden ½ meter på en uge. Kjeld Holm stiller en rendegraver til rådighed for projektet.

Grønnevej
Der er et ønske om at Grønnevej i Oksenvad videreføres helt ud til Perleholm som en natursti. Dette projekt arbejdes der videre med.

Farten i Mølby
Der har været en vældig dialog på hjemmesiden om farten i Mølby.
Dennie fra Cirkus Dannebrog var til stede og modtog anerkendelse for de flotte vogne ved indkørslerne til Mølby. Det har haft en effekt og det kan mærkes, at flere bilister sænker hastigheden. Forsamlingen spurgte også til, om der kan gøres mere for at sætte farten ned i byen. Bestyrelsen for LBF vil arbejde videre med sagen og modtager gerne forslag/ ideer til en løsning.

24 personer deltog i generalforsamlingen.

Referatet er baseret på notater fra Randi Krab.